עורך דין קיבוצים שלא יאכזב אתכם במה שאתם צריכים

עורך דין קיבוצים

השינויים העצומים שחלו בקיבוצים בעשרים השנה האחרונות מביאים אותם להזדקק לשירותי עורך דין קיבוצים בתכיפות גבוהה, שלא לדבר על ייעוץ וליווי קבוע.

במקרים רבים הייעוץ המשפטי והטיפול בהליכים השונים קשורים לא רק למגעים ולקשרים עם הרשויות ועם הגופים השונים שמחייבים השינויים במעמד הקיבוץ, הקרקעות, האגודות והחברים, אלא גם בין הקיבוצים לבין עצמם בשאלות של מפעלים משותפים בתעשייה ובחקלאות, לדוגמה, וגם בין החברים לקיבוצים עצמם. הנושאים שדורשים טיפול מסור ויומי כל כך רבים ומחייבים ליווי כל חבר וכל קיבוץ עד לתוצאה הרצויה, לשביעות רצון הצדדים.

מעמד החברים

אנו באתר נשבר לי, יודעים שמעמד החברים משתנה בקיבוץ שהפך להיות קהילה עם חוקים אחרים לגמרי, דרישות כספיות שונות וגם בירור מעמד האנשים שנלוו לחברי הקיבוץ והסתפחו אליהם כבני זוג או בנישואין אבל טרם הסדירו את מעמדם החוקי, כעת כשכל השינויים כבר יצאו לדרכם.

אנשים נדרשים לחתום על מסמכים וחוזים שונים עם הקיבוץ במתכונתו החדשה גם כדי לשמור על זכויותיהם בקרקע ועל הבתים וגם כדי להבטיח לעצמם פרנסה ופנסיה, לא פחות חשוב מאשר להישאר חברי הקהילה שבה גדלו כל חייהם.

כך שכל הסבך של הביורוקרטיה מחייב גם הבנה גדולה וניסיון בכל מה שקשור לחוקים החדשים של ההתאגדות וגם יחסי אנוש מעולים על מנת לפתור בעיות אנושיות שקשה לפתור מבלי להיגרר למאבקי כוח.

עבודה מאתגרת ומהנה

כל אלה הם חלק מתפקידי עורך דין קיבוצים שאוהב את המשימה של החלוציות המשתנה ואת הביטוי החדש שהמדינה נותנת לה בימינו. כעת, כשגם כל כך הרבה מתחדש בתחום זה בקיבוצים שמגלים הרבה ביקוש להצטרף אליהם אפילו במעמדם החדש, מתברר שכל התרת הסבך של הבעיות הפיננסיות בעבר חיזקו אותם והעלו אותם על פסים איתנים ויציבים יותר, כך שקיבוצים הפכו להיות אבן שואבת ובצדק למשפחות צעירות שמחפשות איכות חיים וגם מביאות אתן את הכסף הנדרש כדי לא ליפול לנטל על שום קיבוץ.

גם טיפול במצטרפים החדשים ובזכויות שלהם הוא חלק מתפקידם של עורכי הדין.

פירוק והרכבת שותפויות

בין היתר, עורכי הדין שמטפלים בנושא הקיבוצים הם מי שמטפלים בנכסים המשותפים של הקיבוץ עצמו ואלה שנמצאים בשותפויות עסקיות. מדובר גם במפעלי תעשייה מצליחים שמקיימים את הקיבוץ וגם במפעלי יצוא שחלקם אפילו נסחרים בבורסה.

כך שמתחייבת הבנה גדולה בכל נושאי הפיננסים של תחום המסחר והחקלאות, בעיקר במה שקשור לקרקעות ולמבנים שעליהם, ולחוקים שמאפשרים להם להמשיך להתקיים לפי ההסדרים המיוחדים שנעשו בזמנו עם המדינה. כל קיבוץ והמצב המיוחד שלו, והטיפול שראוי לו.