למה אין בארץ מחירון רשמי לחלקי חילוף

למה אין בארץ מחירון רשמי לחלקי חילוף? לכל יבואן יש את המחירון שלו ומסתבר שההבדלים הם גדולים גם כשמדובר באותו חלק ממש. אם יש מחירון רשמי לרכב למה לא עוזרים לנו הנהגים ועושים מחירון של חלקי חילוף? אם היה מחירון רשמי לחלקי חילוף מקוריים או גם חלפים תחליפיים או משומשים זה יכל לעזור לנו כשאנו באים למוסך לתקן את הרכב או לטיפולים.

מחירון רשמי גם היה חוסך את אי הנעימות במוסך של המיקוח. נראה שתחום החלפים לרכב פרוץ ממש. כל יבואן או סוחר מציע “הנחות לחלקי חילוף” וכבר קשה לדעת באמת מה המחיר של החלק. כמו שיש מחירון לדירות, כמו שיש מחירון רכב, חייבים גם לעשות כבר מחירון לחלקי חילוף.

להמשך קריאה

מה עושים מיד לאחר שקרתה תאונה ברכב

הרבה מאיתנו רצים מיד להתקשר לסוכן הביטוח כשקרתה תאונה ברכב. מסתבר שלעתים צריך לחשוב פעמיים. אם הנזק בתאונה הוא קטן יחסית, עד סכום שם 3,000 ₪ למשל (מראה, פנס, פגוש נפגם, דפיקה בכנף וכדומה) חשוב להתייעץ לפני שמחליטים.
אם נפעיל את הביטוח יש שתי עלויות עיקריות (למבוטח) שצריך לקחת בחשבון: השתתפות עצמית והנחת העדר תביעות. העדר תביעות הוא נושא חשוב במיוחד שכן כל הפעלה של הביטוח תמנע מאיתנו בשלוש שנים הבאות לקבל את הנחת העדר תביעות בפוליסת הביטוח. הנחה כזו יכולה להגיע לכמה מאות שקלים כל שנה. לעתים, גם אם נראה לנו שהתאונה “גדולה”, אפשר למצוא בשוק החלפים הנחות גדולות ואז מסתבר שהעלות לא גבוהה כמו שחשבנו ובכלל לא כדאי היה להפעיל את הביטוח. צריך לשים לב גם שלחברת הביטוח ולשמאי שהיא שולחת כדי להעריך את התאונה יש אינטרסים ברורים.
אחד האינטרסים הוא כמובן להקטין את העלויות לחברת הביטוח ולכן פעמים רבות השמאי יאשר להחליף חלק מקורי שנפגע בחלק תחליפי בלבד. מחירי החלקים התחליפיים הוא כמובן זול בהרבה ואם כבר אושר לנו לתקן את הרכב בחלק תחליפי, אולי בכלל לא היה כדאי להפעיל את הביטוח מלכתחילה? בקיצור, לפני שרצים להפעיל את הביטוח כדאי להתייעץ ולברר את עלות החלפים שנפגעו ואת עלות התיקון. שוק התיקונים כיום הוא מורכב (חלקי חילוף חדשים, חלפים מקוריים, חלקי חילוף משופצים, חלפים תואמים וחלקי חילוף תחליפיים הם רק חלק מהאפשרויות הקיימות) והמחירים נעים בפערים גדולים מאוד ולכן צריך להתייעץ עם מישהו שאינו קשור לחברת הביטוח לפני שמחליטים.
להמשך קריאה

אמנת השירות המומלצת של חברת חלקי חילוף לרכב

1.      שקיפות –המקצוע שלנו הוא לבצע את השוואת המחירים ולפרוש בפניך את מגוון המחירים בשקיפות מלאה: להעביר לך את המידע וההסבר עבור הצעות המחיר השונות שהשגנו עבורך ולהסביר את ההבדלים בין ההצעות וסוגי החלפים. אנחנו ה”חבר טלפוני” שהולך לצידך בתוך עולם התיקונים והחלפים ובלי סודות. זה עולם מורכב ששייך למקצוענים בתחום אבל אנחנו נעזור לך לעשות את הכל פשוט וגם להנות ממחירים נמוכים משמעותית ממה שהכרת.

2.      התאמה – אנחנו מבינים שכל לקוח מבקש עבור מכוניתו טיפול שונה ובתקציב שונה. נקודת המוצא שלנו בהשוואת המחירים היא לשמוע ממך קודם כל מה מהן הדרישות ומה התקציב. כך נוכל לכוון את עצמנו טוב יותר לסוג המוצרים אותם אתה מחפש (מקורי/חדש/חליפי). חשוב לנו לציין: אנו לא נספק לך יעוץ טכני ספציפי לגבי רכבך, אבל יכולים להסביר לך בסבלנות את האלטרנטיבות השונות לרכישת החלק או תיקון הרכב.

3.      השוואה – שירות השוואת המחירים שלנו הוא מקצועי ונסמך על עשרות שנות ניסיון בתחום הרכב. אנחנו נברר עבורך בכל רגע נתון מהו המחיר אצל יבואנים וספקים השונים (כולל אצל סיטונאים או נציגי יצרנים בישראל שלא עובדים מול לקוחות פרטיים). אם תבחר, גם נברר עבורך את עלות התיקון וההרכבה אצל מוסכים שפועלים בשיתוף איתנו, כולם מורשים ומובילים. לצד כל המידע שאנו נעביר אליך חשוב מאוד לזכור: הבחירה היא תמיד שלך ורק שלך, ורכישת החלקים תתבצע ישירות בינך ובין היבואן/הספק ובחיוב נפרד.

4.      אחריות –האחריות לגבי עבודת התיקון היא של המוסך והאחריות על החלפים עצמם היא של היבואן/ספק. אחריות היבואן/ספק עבור החלק אינה כוללת את עבודת הפירוק/הרכבה של החלק. אומנם אין לנו את היכולת לחוות דעה בעניינים טכניים או לעניין התאמת החלק (החלקים נשלחים לפי הנחייתך ישירות אליך או למוסך) אבל אנו מכירים היטב את מרבית היבואנים, הספקים והמוסכים ו נוכל לסייע לך בכל התקשרות עתידית איתם.

5.      חלפים – תמיד נעדיף קודם לחפש עבורך חלפים מקוריים. אלה אמינים יותר וגם קל יותר לאתרם ולהתאימם לרכבך: לכל חלק מקורי ישנו מספר סידורי ייחודי (מק”ט) וברגע שהיבואן או הספק מקבל את פרטי הרכב שלך (דגם, שנה וכו’) הוא יכול לאתר את החלק שדרוש לך בדיוק רב. אולם, אם תבקש, נוכל גם לברר בשבילך מחירים של חלקים חליפיים (חדשים אך מייצרן אחר). לחלקים החליפיים לרוב אין מספר סידורי ייחודי ועל כן גם יתכן מקרה בו בעת התיקון במוסך המכונאי יגלה שהחלק אינו מתאים בדיוק למודל הרכב הספציפי שלך ויבקש ממך לחזור לתיקון במועד אחר.

6.      חדשנות – על אף שהמודל של השוואת מחירים תוך מתן אפשרות ללקוח לרכוש ישירות מיבואנים וספקים שבאופן רגיל מוכרים לחנויות ומוסכים, הינו מודל חדשני – הצוות שלנו מונה אנשים עם הרבה שנות ניסיון בתחום הרכב, הכלכלה והיזמות. אנו מאמינים שהדרך היחידה לספק פתרונות ללקוחות היא על ידי גישור והבנה של שני העולמות: עולם הלקוחות (שכלל אינו מכיר או מבין את תחום הרכב והמסחר בו) ועולם הספקים והיבואנים הגדולים (שרובם לא רגילים לעבוד מול לקוחות פרטיים).

7.      שירות –חשוב לנו לתת לכל לקוח את תשומת הלב המלאה. אנו תמיד שואפים לעמוד בסטנדרטים בינלאומיים של שירות. לכן גם נציגי השירות שלנו יעמדו לרשותך לשאלות וברורים עד שעות הערב. הנציגים שלנו מבינים שלרוב הלקוחות אין כלל הבנה בתחום הרכב – זה בסדר גמור! בשביל זה אנחנו פה.

להמשך קריאה
סגירת תפריט