אמנויות לחימה – בואו ללמוד איך להילחם ולהגן על עצמכם

אמנויות לחימה - בואו ללמוד איך להילחם ולהגן על עצמכםהרבה מאוד אנשים פונים היום לאימון דרך אמנויות לחימה.

אמנויות לחימה מתאימות לכל גיל. גם לילדים , גם לנוער וגם למבוגרים. יש היום אפילו תכניות של משרד החינוך שמשלבות אמנות לחימה כלק ממערכת הלימודים כדי לחזק יכולות רגשיות ויכולות חברתיות אצל תלמידים. יש הסכמה רבה כי יש ערך רב באמנות לחימה עבור אנשים בכל גיל.

מהן בעצם אמנויות לחימה?

אך מה זה בעצם אמנויות לחימה ומה כוללות אמנויות לחימה? יש כל כך הרבה סוגים ושיטות עד כי רוב האנשים לא מבינים מה נכלל בהגדרה של אמנויות לחימה. אומנויות לחימה זאת היכולת שמלמדת לשפר את היכולת ללחום במהלך קרב פנים אל פנים אבל לומדים בה גם רעיונות נוספים כמו למשל היופי האמנותי של הלחימה כמו גם היכולת לשלוט בכל חלקי הגוף, וגם שיפור היכולת הנפשית וחיזוק שליטה בתודעה.

המשיכו לחקור עוד באתר נשבר לי.

מה מקורה של אמנויות לחימה?

רוב האנשים שמכירים את התום חושבים כי אומנות לחימה מקורה בהודו העתיקה, זה נכון אבל הצורה המודרנית של אומנות לחימה נוצרה במאה השנים האחרונות אמנויות לחימה השתנו מאוד לאורך השנים הרבות שהן קיימות. יש היום חוקים אחרים לסוגים השונים של אמנות לחימה ויש היום צורה אחרת לאמנות הלחימה מאשר הייתה אומנות הלחימה לפני מאות ואלפי שנים בהודו ועוד מדינות במזרח.

אמנות לחימה בסין ויפן

אחד המקומות שבו התפתחה אומנות הלחימה היא סין. לפני מאות רבות של שנים לחימה בסין הייתה בעיקר בעזרת כלי נשק. בסין יש רקע גדול של רוחניות ושל רעיונות מתקדמים פילוסופיים דתיים כך שגם אומנות לחימה על רקע של רעיונות אלה התפתחו בסין, אבל עד המאה ה-18 בסין נלחמו בעיקר עם כלי נשק רק במאות האחרונות התחילו לחימה בידיים בלבד, בסין ולא עם כלי נשק. אומנות הלחימה בסין היום שונה מאוד מבעבר.

מנזר שאו לין

אומנות הלחימה שהייתה בה לפני מאות שנים השתנתה מאוד. מפורסם הסיפור על מנזר שאולין יש היום סברה שרוב אומנויות הלחימה והגיעו מהמנזר הזה. מי שלימד את הנזירים במנזר את אומנויות הלחימה הוא נזיר שהגיע מהודו, ולימד את הנזירים שיטת אומנויות הלחימה והם קבלו ממנו רעיונות רבים לאמנות לחימה למרות שלמעשה שיטות הלחימה במנזר זה היום הן מודרניות ורובן צמחו מהמשטר הקומוניסטי הסיני יש זרמים שונים בשיטות הלחימה הסיניות שיטות הלחימה הסיניות מחולקות לשיטות חיצוניות ושיטות פנימיות.

אמנות לחימה ופילוסופיה

רוב שיטות הלחימה הסיניות כמו במדינות אחרות במזרח כוללות גם פילוסופית חיים וצורת מחשבה מיוחדת שמתלווה הלחימה שהן גם אומנות ויש בהם גם אלמנט אסתטי, יש עוד מדינות רבות שבהן צמחו אומנויות לחימה כמו למשל יפן, ארץ שהיו בה סכסוכים רבים מלחמות רבות ולכן התפתחו בה שיטות לחימה רבות בהתחלה עם כלי נשק ואחר כך ללא כלי נשק

להמשך קריאה

איך אפשר לעשות השוואת מחירים לחלקי חילוף

דרך אחת – לעבור בין מספר מוסכים ולעשות בעצמנו השוואת מחירים לחלקי חילוף: היתרון הוא שככה מגלים שאין באמת מחיר אחיד לחלקי חילוף לרכב. כל מוסך נותן הצעה שונה ופירוט שונה בין החלק והעבודה. צריך גם לבדוק שבאמת משווים תפוחים לתפוחים כי הרבה מוסכים נותנים הצעות מחיר לא כולל מע”מ ואחרים נותנים מחיר כולל מע”מ. הבעיה היא שלא תמיד ברור לנו מה איכות החלקים (חדשים? מקוריים?) וגם לרובנו אין זמן לבלות חצי יום בטיול בין מוסכים לשם השוואת מחירים לתיקון הרכב.

דרך שנייה – אתרי אינטרנט: יש המון אתרים באינטרנט שאכן מתיימרים לדעת לעשות השוואות מחירים לחלקי חילוף לרכבים בארץ. אך הבעיה האמיתית היא שלרוב הם באמת חוזרים אל הלקוח רק אחרי מספר ימים. במקום לקבל הצעת מחיר לחלק חילוף עצמו אנו בעצם מקבלים הצעות מחיר לתיקון מסוים מכל מיני מוסכים אחרים, מן מכירת לידים שכזו, שאנחנו בכלל לא מכירים. ומה אם לא ברור לנו בדיוק לגמרי מה באמת התקלקל? ומה אם אני צריך לתקן את הרכב בדיוק כבר מחר בבוקר? מי באמת ערב לי על מה איכות המוסכים ומה באמת איכות החלקים שהם מציעים?

דרך שלישית – להתקשר עם יבואני וספקי חלפים לרכב לשם השוואת מחירים לחלקי חילוף: בעקרון זה הפתרון הנכון. הבעיה היא שהספקים עצמם וגם היבואנים עצמם הגדולים ביותר או הגדולים בכלל, רגילים לעבוד מול מוסכים באופן כללי, ולכן אין להם באמת את הסבלנות לעבוד גם מול לקוחות פרטיים. רובם בכלל לא יתנו שירות ללקוחות פרטיים שרק רוצים לעשות השוואת מחירים לפנס לרכב או השוואת מחירים למראה. בעייה נוספת היא שישנם אינסוף ספקים ויבואנים. כל אחד מהם מתמקד בסוגי רכבים וסוגי חלפים שונים. במציאות – זה לא עובד.

דרך רביעית – הפתרון של נשבר-לי: הם בודקים ועושים השוואת מחירים לחלקי חילוף בשבילך מול היבואנים והספקים. הם יודעים לדבר עם היבואנים וגם להסביר את המחירים ללקוחות פרטיים. אם קנית חלק ואין לך היכן להרכיבו – הם גם עובדים יחד עם מוסכים גדולים ומוכרים. כרגע זה נראה הפתרון היחיד שבאמת עובד.

להמשך קריאה

מה עושים מיד לאחר שקרתה תאונה ברכב

הרבה מאיתנו רצים מיד להתקשר לסוכן הביטוח כשקרתה תאונה ברכב. מסתבר שלעתים צריך לחשוב פעמיים. אם הנזק בתאונה הוא קטן יחסית, עד סכום שם 3,000 ₪ למשל (מראה, פנס, פגוש נפגם, דפיקה בכנף וכדומה) חשוב להתייעץ לפני שמחליטים.
אם נפעיל את הביטוח יש שתי עלויות עיקריות (למבוטח) שצריך לקחת בחשבון: השתתפות עצמית והנחת העדר תביעות. העדר תביעות הוא נושא חשוב במיוחד שכן כל הפעלה של הביטוח תמנע מאיתנו בשלוש שנים הבאות לקבל את הנחת העדר תביעות בפוליסת הביטוח. הנחה כזו יכולה להגיע לכמה מאות שקלים כל שנה. לעתים, גם אם נראה לנו שהתאונה “גדולה”, אפשר למצוא בשוק החלפים הנחות גדולות ואז מסתבר שהעלות לא גבוהה כמו שחשבנו ובכלל לא כדאי היה להפעיל את הביטוח. צריך לשים לב גם שלחברת הביטוח ולשמאי שהיא שולחת כדי להעריך את התאונה יש אינטרסים ברורים.
אחד האינטרסים הוא כמובן להקטין את העלויות לחברת הביטוח ולכן פעמים רבות השמאי יאשר להחליף חלק מקורי שנפגע בחלק תחליפי בלבד. מחירי החלקים התחליפיים הוא כמובן זול בהרבה ואם כבר אושר לנו לתקן את הרכב בחלק תחליפי, אולי בכלל לא היה כדאי להפעיל את הביטוח מלכתחילה? בקיצור, לפני שרצים להפעיל את הביטוח כדאי להתייעץ ולברר את עלות החלפים שנפגעו ואת עלות התיקון. שוק התיקונים כיום הוא מורכב (חלקי חילוף חדשים, חלפים מקוריים, חלקי חילוף משופצים, חלפים תואמים וחלקי חילוף תחליפיים הם רק חלק מהאפשרויות הקיימות) והמחירים נעים בפערים גדולים מאוד ולכן צריך להתייעץ עם מישהו שאינו קשור לחברת הביטוח לפני שמחליטים.
להמשך קריאה
סגירת תפריט