מה עושים מיד לאחר שקרתה תאונה ברכב

הרבה מאיתנו רצים מיד להתקשר לסוכן הביטוח כשקרתה תאונה ברכב. מסתבר שלעתים צריך לחשוב פעמיים. אם הנזק בתאונה הוא קטן יחסית, עד סכום שם 3,000 ₪ למשל (מראה, פנס, פגוש נפגם, דפיקה בכנף וכדומה) חשוב להתייעץ לפני שמחליטים.
אם נפעיל את הביטוח יש שתי עלויות עיקריות (למבוטח) שצריך לקחת בחשבון: השתתפות עצמית והנחת העדר תביעות. העדר תביעות הוא נושא חשוב במיוחד שכן כל הפעלה של הביטוח תמנע מאיתנו בשלוש שנים הבאות לקבל את הנחת העדר תביעות בפוליסת הביטוח. הנחה כזו יכולה להגיע לכמה מאות שקלים כל שנה. לעתים, גם אם נראה לנו שהתאונה “גדולה”, אפשר למצוא בשוק החלפים הנחות גדולות ואז מסתבר שהעלות לא גבוהה כמו שחשבנו ובכלל לא כדאי היה להפעיל את הביטוח. צריך לשים לב גם שלחברת הביטוח ולשמאי שהיא שולחת כדי להעריך את התאונה יש אינטרסים ברורים.
אחד האינטרסים הוא כמובן להקטין את העלויות לחברת הביטוח ולכן פעמים רבות השמאי יאשר להחליף חלק מקורי שנפגע בחלק תחליפי בלבד. מחירי החלקים התחליפיים הוא כמובן זול בהרבה ואם כבר אושר לנו לתקן את הרכב בחלק תחליפי, אולי בכלל לא היה כדאי להפעיל את הביטוח מלכתחילה? בקיצור, לפני שרצים להפעיל את הביטוח כדאי להתייעץ ולברר את עלות החלפים שנפגעו ואת עלות התיקון. שוק התיקונים כיום הוא מורכב (חלקי חילוף חדשים, חלפים מקוריים, חלקי חילוף משופצים, חלפים תואמים וחלקי חילוף תחליפיים הם רק חלק מהאפשרויות הקיימות) והמחירים נעים בפערים גדולים מאוד ולכן צריך להתייעץ עם מישהו שאינו קשור לחברת הביטוח לפני שמחליטים.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט